Salı, Ocak 16, 2007

SSK izni açtırmak

Bugün itibariyle 32. haftamızı doldurmuş durumdayız. Yani yasal olarak doğum iznine ayrılabileceğim tarih. Bu aynı zamanda doğuma 8 hafta kaldı da demek oluyor...
Ama ben 3 hafta kalana kadar, yani 5 hafta daha çalışmak istiyorum. Bu durumda SSK ile anlaşmalı bir doktora, ya da SSK ile anlaşmalı bir sağlık kuruluşuna gidip, işyerinden alınmış vizite kağıdı, sağlık karnesi ve son ultrason görüntünüz ile bir jinekologa görünmek gerekiyormuş. Bu sabah onu yaptım. Zeynepkamil Hastanesine gidip, "benim 32. haftam doldu ama 3 hafta kalana kadar çalışmak istiyorum" dedim. Onlar da bana adı "Doğum Öncesi Sağlık Raporu" olan bir kağıt verdiler. Bu kağıtta gebeliğimin tekil olduğu, 32. haftamın dolduğu, doğuma 8 haftam kaldığı ve sağlık durumum ve kendi isteğim ile doğumdan önceki 3 haftaya kadar çalışabileceğim yazıyor. Fotokopisini şirkete verdim, aslını iyi saklamam gerekiyormuş. Zira 37. hafta dolduğunda aynı hastaneye tekrar gidip, "işgörmezlik raporu" alırken bu belge gerekecekmiş. Bu demektir ki, 20 Şubat'ta tekrar gidip artık işgöremez olduğuma dair bir belge daha almam ve onu işyerine iletmem gerekiyor.

Bunları neden mi bu kadar detaylı yazdım? Başınıza gelince görürsünüz:))
Kimse bu konuda net bir cevap veremiyor, en azından bir yerde yazılı olsun istedim.

Sayısal olarak en çok hoşuma giden sonuç, sadece 5 hafta daha işe gelecek olmam. 24 işgünü de diyebilirim... Tabi küçük yaramaz daha aceleci davranmazsa....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
tek kelimeyle harikasınız. günlerdir aradığım ama kimseden bu kadar net alamadığım bir cevap. çok teşekkürler. bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanız dileklerimle...