Pazartesi, Ekim 08, 2007

7 aylık çocuk menüsü

İlerde soran olursa kesin hatırlamam...

6.30 Kalkış ve biraz anne sütü
7.30 Kahvaltı (90 ml bebelac 2, 1 kibrit kutusu tuzsuz beyaz peynir, 1 tatlı kaşığı pekmez, 1 çay kaşığı tereyağı dönüşümlü olarak 1 yumurta sarısı veya 1 yemek kaşığı rondoda öğütülmüş ceviz ve ekmek içi)
8.30 – 10.00 uyku
11.00 meyve (1 elma ve 1 avuç siyah üzüm veya 1 armut ve yarım muz) kivi, ananas, havuç suyu ve mandalina suyu da vereceğim...
12.00 100 ml anne sütü
12.30 – 14.00 uyku
14.30 ¾ su bardağı Sebze püresi (kabak, patates, havuç, taze fasulye, ıspanak, barbunya, domates, balkabağı kombinasyonları) +soğan +sarımsak +kıyma (bazen)
veya
tarhana çorbası + ekmek içi
veya
domatesli şehriye çorbası
16.00 100 ml anne sütü
16.00 – 15.30 uyku
19.00 Gece maması 1 su bardağı (muhallebi veya tahıllı kaşık maması), bazen içine haşlanmış,ezilmiş kuru kayısı da koyuyorum.
20.00 Anne sütü ve uyku
04.00 anne sütü ve uykuya devam

Öğünlerden sonra bir miktar su veya bitki çayı da içiyor.

9 yorum:

tuuba dedi ki...

Özlemcim,bence çok iyi yapıyorsun bunları yazarak zira benim önümüzdeki kışa çok ihtiyacım olacak gibi görünüyor bu gidişle. Gerçi bu tarihi biraz daha ileri atma çabalarım artarak devam edecek ama, canım kocacım çok inatçı. Son çare olarak doğum kontrol haplarımı yok etme yolunu deneyeceğini söylüyor veya bonibonla değiştirecekmiş hapları :) Bakalım hangimiz kazancak bu mücadeleyi... Gerçi dayılar falan rüyalarında görmüşler, cumartesi günü tam burak'la tartıyoruz yapardık yapmazdık diye abim aradı o sırada. Dün gece rüyamda gördüm sizi,yoksa bi haber mi vereceksiniz diye. Abdal a malum olur derler ya, daha o kadar ermemiştir umarım...
Mücadelemiz devam ediyor, edecek...

Anne ve Bebisi dedi ki...

7. ayda bunlari mi yiyor ya bebekler? :) Bu is bana cok karisik geliyor, benimkisi kendi kendine yiyene kadar anne suutuyle yetinir mi acaba:P

buyulubahce dedi ki...

Evet aynen bunları yiyor, yani normalde... Ama bu aralar emmediği gibi biberından da süt emmiyor. Çok mutsuzum emmeyi bırakacak diye.
Sen dene bakalım 2 sene sadece emzirmeyi :)))
Ne rahatmış o günler meğer...

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu

Adsız dedi ki...

iyi guzel yazilmista bebegin ilk 12 ay icinde yiyemecegi alerjen yiyecekler var tropikal meyve domates gibi dikkat ederseniz iyi olur

buyulubahce dedi ki...

Haklı olabilirsin adsız, o zamanlar bu alerji konularında çok tecrübesizdim. Mesela bir başka postumda alerjik olabilecek gidalar konusunda uyarı yapmıştım ama burda unutmuşum. Bu arada neden adsız? İsmini de yazsaydın keşke :)

Deniz dedi ki...

Çok ama çok yanlış bir menü 1 yaş çocuğun beslenmesine yakın şeyler yazmışsınız ne gerek var bu kadar yüklenmeye bebeğe sadece anne sütü bile alsa doyuyor doymadınız takdirde ekmgıda verilir ama sizin yazdığınız şekil çok yanlış
Anneleri yanlış yönlendirmeyin buradaki menü bebeklereok ağır sindirim sistemleri böbrek yetmezliğine kadar gider

buyulubahce dedi ki...

Merhaba Deniz, yukarıdaki menü benim oğlumun o ayki kilosuna ve durumuna göre doktorumuz tarafından verilmiş ve benim devam ettiğim diyetisyen tarafından da onaylanmış bir menüdür. Elbette ki her çocuğa uymaz. Belki de bu ayrıntıyı belirtmeliydim. Uyarın için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

33 Yaşında 7 aylık bebek annesiyim. Kızımı daha çok anne sütü ile besliyor ek gıdayı gerçek anlamında yani ek gıda olarak veriyorum. Bu tarzda menülerle lütfen bebeklerinizi şişirmeyin. Şişman çocuk sağlıklı çocuk olacak diye yanlış bir Kanı var. Bu menüyü ben bile yiyemem herhalde. Diyetisyen onayından geçmiş Olmasını hayretle karşıladım.