Cuma, Kasım 16, 2007

Kıskanmaz demeyin...



Poyraz doğduğundan beri abisi ile çok güzel bir ilişkileri oldu. Anı çok hassas, duyarlı ve sevecen bir çocuktur. Poyraz'ı gerçekten çok sahiplendi. Biz de çok mutluyduk. Ne güzel kardeşini hiç kıskanmadı diye düşünüyorduk. Hatta Anı'ya "sen artık abi oldun. yalnız uyumalısın. montunun fermuarını kendin çekebilirsin. kahvaltını kendi başına hızlıca yapabilirsin" diye motive ediyorduk. Daha doğrusu ettiğimizi sanıyormuşuz.

Bir süredir Anı asileşmeye, herşeye karşı çıkmaya başladı. Yaş dönemidir diye düşündük. Dersleri de kötüleşmeye başladı. Dikkatini toplayamaz oldu. Sürekli okulda birşeylerini kaybedip eve geliyordu.

Neyse sonunda mevzuyu anladık. Annesi biraz daha yakın davranınca dökülmüş bizimki... "Poyraz'a da böceğim diyorsun, deme. Poyraz mı tatlı, ben mi tatlıyım? Onun kitapları benim dolabımda mı duracak? Bana da yemek yedir" ... vs.

Rehberlik öğretmeniyle de konuştuk. O da durumu teyid etti. Tüm bunlar dikkat çekmek içinmiş. Bir süre gözlemleyecekmiş Anı'yı.

Sanırım bir kardeş kıskançlığı sorunumuz var. 7 yaşında da olsa, çocuk çocukmuş :)



3 yorum:

Filiz Morkoç dedi ki...

Kıskanmaları normal bence de.. Benim Yağız'ıma da hem bir kardeşi hem de 3 ay sonra bir kuzen(bizim ufaklık) geliyor. Bilmem ne olacak halti ruhiyesi... Çok üzülüyorum onun için herkesin bir tanesi iken kendini kötü hissetmesinden korkuyorum:-(

Açalya dedi ki...

Uzuldum duruma, ama gecici bunlar...aralarindaki yas farki acildikca arkadas olmalari zorlasiyor. Benim de yegenlerimin arasinda 10 yas var. Biri 20 digeri 10. Hala birbirlerini yiyorlar. Iste anca biraz daha buyuyecek kucuk olan, genc kiz olunca aralarinda ortak yonler cogaldikca anlasmaya baslayacaklar. Of ya zor isler bunlar valla, kolay gelsin. Umarim Ani bunu cabuk atlatir. Cunku bastan kabullenmis, sonra cark etmis...daha bir umitli vaka. Benim yegen bastan gicik olmustu.

buyulubahce dedi ki...

Valla bilemiyorum ya, kıskanması normal tabi ama bu durumu en az zararla nasıl atlatabilir onu bilemiyorum. Ne yapacağımızı her zaman kestiremiyoruz işte. Umarım çabuk geçer.