Çarşamba, Şubat 13, 2008

Ne yemek yapıcam ya...

Oğlumun yemeklerini yapmayı seviyorum ama ne yapacağım konusu beni yıpratmaya başladı. Mümkün olduğunca çok sebze çeşidi kullanmaya çalışıyorum. Hergün et vermeye çalışıyorum. Ama bazen çok başarısız oluyorum.

Dün akşam evdeki tüm sebzelerden birer parça buharda pişirdim. Bir parça eti de haşladım. Amacım sadece eti blenderdan geçirip, diğerlerini çatalla ezerek karıştırmak idi. Bunu da başardım. Kavanoza koydum ve sabah anneme bıraktım.

Öğleyin oğlanın yemek saatinden sonra annem aradı ve aynen şunları söyledi;
"Bu yemek iğrenç olmuş. 4. kaşıktan sonra Poyraz kustu. Ben tatım 1 saattir ağzımın tadı geçsin diye ekmek çiğniyorum. Al kavanozun gerisini de akşama sen ye..."
Oysa dün akşam pişirdikten sonra tatmıştım ve çok tatlı bulmuştum.
Sonra bana içine neler koyduğumu sordu. Söyleyince de, adam gibi yemek yapsana. O ne biçim karışım diye kızdı.
Sanırım oğlum sağlıklı beslensin, her besin grubundan, her mineralden bişeyler alsın mantığımın kurbanı oldum.

Merak ettiğinizi biliyorum, içine neler koyduğumu yazıcam.
2 adet yer elması, 2 adet kırmızı biber (kabuklarını ayıkladım), 1 küçük çiçek brokoli, 5-6 yaprak pazı ve 1 adet avokado....

E ne pişiricem ben bu çocuğa, patates+havuç bazlı yemeklerden sıkılmıştır diye düşündüm. Önceki gün yeşil mercimek yapmıştım. Onu güzel yemişti.

Oğluma henüz balık yediremedim. Çünkü öyle çiğneyip yutacağı şeyleri yemiyor. Başka nasıl yedireceğimi de bilmiyorum. Haşlayıp çorbasını mı yapsam?

Henüz ciğer de yediremedim. Et gibi haşlayıp sebzesine mi koymalı, kötü olmaz mı?

Beyin filan yediriyorlarmış, yedirmeli miyim?

Bu akşam ne pişireyim şimdi ben bu çocuğa yaaaa, zeytinyağlı kereviz mi yapsam acaba... Şöyle havuçlu filan...

3 yorum:

Burcu Demirel dedi ki...

selam ozlem
benim yengem cidegri iyice kiyip (veya blender da cekip)corbasina katiyodu, kiyma gibi.. onu dene bakalim.. ben de basladim poyraza kati gidaya.. biz de patates ve havuc yiyorus surekli , ama yeni basladik daha tabi..

nihal değer dedi ki...

merhaba özlem

benim oğlum 10 aylık . bende aynı dertteyim ne pişersek ne yedirsek . Annenin de dediği gibi bazen beslensin vitamin alsın diye abuk subuk şeyleri karıştırıp çocuklarımıza vermeye çalışıyoruz tatları da iğrenç oluyor.
Bilmiyorum belki yapıyorsundur ama ; sulu veya zgara köfte yapabilirsin yanıda da patates püresi ile birlikte. Balık ben direkt yedirebiliyorum balık çorbası da güzel bir fikir. Kuskuslar var küçük makarna onları makarna niyetine yedirebilirsin. Yoğurtla birlikte. tarhana çorbası, geçen kuru fasülye ezmesi verdim. ıspanak yapabilirsin.ben bu akşam kereviz yapacağım. doktorumuz artık sizin yemeklerinizden yiyebilir demişti az yağlı az salçalı ve tuzsuz. Bilmem bir fikir verebildim mi sana.... Emzirmek ne güzeldi değilmi. Ver memeyi doysun karnı:)))

Sevgiler

Caprislee dedi ki...

ben kızımın sevdiklerini yazayım belki fikir olur sizede.
Şehriye çorbası
tavuklu sehriye çorbası (tavukları tifterek çorbaya ekliyosunuz)
kabak mücveri( burda kabakları rendeleyip yumurta un istege göre nane ilave edip hafiften kızartıyosunuz.)
Sulu köfte(köftelerini yemese bile suyu da çok yararlı kestirmeli olduğu için yumurtadan vitamin alabilir)
patates yemegi( burda da patatesi ezerek yedirebilirsiniz)
Sebze corbası(içine ben patates,brokoli,yesil biber,mercimek ve pirinç koyuyorum)
eti düdüklüde haşlayıp öyle yediriyorum.Çünkü düdüklüde et iyice piştigi için yumusak oluyor.
Daha bir sürü var şimdilik bu kadar yazayım memnun kalırsanız ilave ederim daha. SevgiLerimLe