Cuma, Aralık 28, 2007

Ateşi var... Diş mi, 6. hastalık mı bilemiyoruz...

Aklım evde, kuzucum hasta. Dün sabah ben bırakırken biraz sıcaktı. Sonra babası ateşini ölçmüş 38 imiş. Klasik Calpol şurup verdirdim 1 tatlı kaşığı ama ateşi düşmedi. Hatta 39'a çıkıp, oğlum lodos yemiş balık gibi pelte olunca (tabi bunu teyzesi haber verdi) doktorunu arayıp randevu aldım. Ancak akşam 17.30'a randevu alabildim. Sonra dayanamayıp işten çıktım ve oğlumun yanına gittim. 10 aydır neredeyse ilk kez bu kadar ateşlendiği ve ateşi düşmediği için endişelendim.
Eve gittiğimde teyzesi onu soymuştu zaten, beni görünce hemen kucağıma atladı. Vücudu ateş gibiydi ya, gözler bayılmıştı. Kulaktan ölçüme güvenmeyip, cıvalı dereceyle poposundan ölçüp de 39,5 dereceyi görünce hemen ılık duşa soktum. Biraz düştü sonra gene yükseldi ateşi. Tabii bu arada sürekli mızıldanıyor. Birşey de yememiş doğru dürüst. Ateşi yükseldikçe uyukluyor. Ateşi düştükçe biraz oynamaya başlıyordu. Sonra babası da geldi, doktora götürdük. Tabii sabahtan beri mızıklayan bir bebeğe bakmaktan yemek yiyemeyen teyzemizi azad ederek :) İyi ki kardeşim müsaitti, yoksa annemle babam da yorgan döşek hastayken ben ne yapardım.
Neyse doktora gittik. Doktor amcamız hemen aldı oğlumu. Benim sıpanın ateşi yükselmeye, gözleri baygın baygın bakmaya başlamıştı aslında ama keyfi yerinde idi. Doktor amcaya alkış yaptı, deli deli yaptı, parmağını avucunun içine değdirerek biir bir anlatcam dedi...Doktor amca da bu arada bizi bir güzel muayene etti. Oğlumun boyu çok uzamış. 24 günde tam 2,5 santim uzamış ve 74 santim olmuş. Uzadığını biliyordum çünkü bütün giysileri kısa gelmeye başladı. Ama kilosu azalmış. 350 gram vererek 9,800 kg olmuş. Büyük ihtimalle bu ateşten, su kaybetmiştir dedi. Neticede üst dişlerimizin 4'ü birden yolda. Zaten eli hep ağzında ve canının çok yandığı belli. Doktor bir de 6. hastalıktan olabilir ama bunu şimdi anlayamayız dedi. 6. hastalık çocuklarda görülen 3-5 gün ateşten sonra kırmızı döküntüyle sonuçlanan virütik ve bulaşıcı bir hastalık. Bakalım, ateş bitince döküntü olursa anlayacağız ki 6. hastalık oğlumu bu hale getirmiş.
Diş çıkarmak ateş yapar mı, yapmaz mı diye tıp çevrelerini bile 2'ye bölen bir tartışma var. Ben olayı şöyle yorumluyorum artık. Diş çıkarmak minnacık bir bebek için çok yorucu, çok can acıtan bir süreç. Metabolizma enerjisinin büyük bir kısmını dişlere harcıyor. Dolayısı ile de vücut daha savunmasız kalıyor. Bağışıklık sistemi pek gelişmemiş bir minik kuzu da bu süreçte hastalıklar karşısında daha zayıf kalıyor. Enfeksiyonlara daha kolay yakalanıyor. Birçok enfeksiyonun belirgin belirtisi de ateş olduğu için, diş çıkarmaya ateşin eşlik etmesi normal bir durum oluyor.
Yalnız ben dün bir yerde yanlış yaptım sanırım. Doktorumuz ateşi 38'e düşene kadar sadece beziyle tutun. 38'in altına düşünce de sadece body giydirin. Ellerinin ve ayaklarının soğuk olması sizi yanıltmasın. Bu ateşi atmak için gelişen bir mekanizmadır dedi. Üzerine de ince birşey örtmemizi istedi. Ben de onu body ile yatırdım. Üstüne de ince bir pike örttüm. Gece boyunca ateşi bazen yükseldi, bazen düştü. 37,5 civarına düşünce pijamalarını giydirdim ama üzerinde kısa kollu birşey vardı. Üzerine örttüğüm örtüyü de giderek kalınlaştırdım. Kolları hep buz gibiydi. Sabaha karşı yatağına geçirip, üzerine yorganını örttüm. Ama sanırım biraz üşütmüş. Nerede üşüdü emin değilim ama bugün hapşırıyor ve burnu akıyor. Resmen kaş yapayım derken, göz çıkarmışım. Ama bu dengeyi kurmak öyle zor ki.
Bugün yine teyzesi yanında. Güzel olan, yemeğini yemiş. Ama ateşin seyri dünkü gibi. Her 5 saatte bir 1 çay kaşığı İbufen veriyoruz. Arada ateşi gene yükselirse 1 tatlı kaşığı calpol de verebilirmişiz. Ah şu küçük pirinç dişler bir çıksa da rahatlasa benim minnoşum. Şimdi işteyim ama aklım evde. Neyse ki bugün cuma ve 2 gün oğlumla ilgilenebileceğim. 1, 5 saat kaldı çıkmama. Dayan kuzucum, annecik gelip kucaklicak seniiii.

5 yorum:

Moonless dedi ki...

Bu yazıyı az önce okudum, telefonda konuştuğumuz acil servis doktoru kızımın vücudundaki döküntülerden bahsedince 6. hastalık deyince araştırarak buldum sizi.
Bana çok faydalı oldu yazın.
Teşekkürler paylaşım için.. :))

neslihan dedi ki...

bende bu gün doktordan geldim 6 hastalıkmış ama önce grip sandılar boğazı kızarık filan ama değil bu gün döküntü çıkınca 6 hastalık olduğu anlaşıldı çok üzüldüm çünkü kızım prematüre 1720 gr doğdu şimdi çok iyi 15 aylık kilosu 11 boyu 83 cm ama ne tuhaflık varsa bizi buluyo diye düşünmeye başlamıştım o kadar dikkat ederimki ama yinede rota vrüs oldu 6. hastalık oldu grip olmaz çok sık ama tuhaf şeyler başımıza geldi gerçektende bende bunu ilk kızımda duydum sonra ararken sizin yazıya rasladım paylaşım için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

bu paylaşımı iyiki yapmışsınız. öykü tıpkı bizim (benim minik oğlumun geçen haftasını anlatıyor. ) bi ara be yazdım sandım :) az önce benim miniğime de 6.hastalıkm teşisi kondu . 3pirinççik dişte yolda

size geçmiş olsun çok teşekkür ederim.

gurkanyucel dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler,biz de 4 gündür birebir aynı şeyleri yaşıyoruz ve çok endişelenmiştik,bu yazıları okuyunca rahatladık.
Denge kurma meselesi gerçekten çok zor ve bunun tek yolu saat başı kontrol. Gündüz kolay oluyor ama gece yorucu oluyor tabi.

Adsız dedi ki...

Esin
Güzel paylaşım olmuş teşekkürler. 10-15 gün önce durduk yere oğlumun ateşi çıktı fitile rağmen karın ateşi 38,5'a düştü. Boğazında hafif bir kızarıklık var ne olduğu belli bile değil dedi doktorlar. Tabi ben ikide bir de ılık suya soktum falan oğlumun ertesi gün burnu akmaya öksürmeye başladı. Kakası sulandı ve azcık arttı. Fitil yapar demişlerdi önemsemedim çok o yüzden böyle sürdü gitti ve basit bir soğuk algınlığını 10 günde falan atlattı. 10. günde bir de inci çıkarmıştı :) ilk iki dişinde ne ateş(kafası vücuduna göre daha sıcak oluyordu ama) ne ishal hiçbir sorun yaşamadım. İkincisi böyle oldu iyi hadi çıktı falan derken. Oğlum ne hapşırıyor ne aksırıyor ne burnu akıyor. Ne de enfeksiyon kapacağı birşey yiyip içti. Tıpkı geçen sefer olduğu gibi kafası sıcak vücudu soğuk onda da böyle başlamıştı ve dün 3 adet üst dişlerinin geldiğini gördüm. Bembeyazdı damağı. Pür huysuzluk devam ediyor. Kendi bebeğimde ve çevremdeki arkadaşlarımın çocuklarında da yaşadığımız benzer tecrübelere göre diş en azından vücudu soğutsa da baş sıcaklığını artırıyor.