Pazartesi, Aralık 24, 2012

Mira'm da dilleniyor...

Şimdiye kadar oğlum dilli, kızım zilli diyordum. Ama görünen o ki, kızım da bir miktar gecikmeye rağmen ufak ufak tatl bir dilli olma yolunda ilerliyor. Şu anda tam 21,5 aylık olan minik kuşun kelime dağarcığını yazmadan geçmeyeyim istedim..

anne, baba, dede, anane,  buraya kadar OK.
tedi=kedi
detin=kedi (otoparktaki kedimizin ismi, yoksa zeytine zeytin demiyor)
hovov=köpek
ka=tüm kuş türleri, penguen, tavuk vs dahil (babasına kargayı gösterip "bu?" diye sorduğunda babası karga deme gafletinde bulunmuş, artık tüm kanatlılar "ka")
ü=süt
emme=emzik
pitipiti=banyo, banyo yapmak, suyla oynamak

teeyti=teyze
haya=hala
pi=fil
tis=pis
attaaa=dışarı çıkmak, gezmeye gitmek (mesela çok canı sıkılınca pencerenin önüne geçip "attaaa, attaaa" diye sayıklıyor)
hoppaa=düştü (mesela gece uyanıp beni çağırıyor, "ne oldu kızım" deyince cevap geliyor; "emme hoppaaa")

İşin eğlenceli tarafı espiri de yapıyor. Geçen gün emziğini arıyordu evin içinde, ben de uyku saatleri dışında emzik vermek istemediğim için işi şakaya vurdum. "Nerde benim kızımın emziği ya, kuşlar almış olmasın? Getirin bakiim kızımın emziğini" filan dedim, beraber güldük. Dün Poyraz'ı babasıyla judoya yollarken kapıda hızlıca giydirmeye çalışıyordum. Eldiveninin tekini bulamadım. "Nerde bu eldiven ya" diye söylenirken bizim taze dilli cevapı yapıştırdı gülerek, "anne kaaa kaaa". 

"Pencere önünde attaaa, attaaa diye sayıklayan haminnem"


Hiç yorum yok: